Ecuador

 

Ecuadorflag


Capital Quito
Population 14.5 millones
Life Expectancy 75.3
Access to clean water 95%
Adult literacy 91%
Under five mortality 20.9 por 1,000 nacidos vivos
GDP per head (US$ PPP) $7,500
Ecuador



Our Joint Programmes

Gobernabilidad del sector agua y saneamiento en el Ecuador en el marco de los Objetivos de Desarrollo del Milenio
La cobertura y calidad de los servicios de agua y saneamiento está por debajo del promedio nacional en ciertas zonas pobres de las provincias de Ecuador donde intervino el programa conjunto, con grandes brechas en cuanto a la cobertura y el servicio entre el área rural y las zonas urbanas.
Conservación y Manejo Sostenible del Patrimonio Natural y Cultural de la Reserva de Biósfera Yasuní
La Reserva de la Biosfera del Yasuní, patrimonio natural y cultural de Ecuador, es un área de dos millones de hectáreas con unas de las mayores biodiversidades del mundo pero que posee un ecosistema frágil y vulnerable frente a los impactos de actividades económicas.
Juventud, Empleo y Migración para la reducción de la inequidad en Ecuador
Los jóvenes ecuatorianos de entre 15 y 29 años representan alrededor de la cuarta parte de la población del país, si bien se encuentran afectados por altos niveles de subempleo y desempleo y precarias condiciones laborales, lo que junto con otros factores, motiva su migración.
Desarrollo y Diversidad Cultural para la Reducción de la Pobreza y la Inclusión Social
El programa conjunto promovió la revalorización de la cultura, la inclusión, el diálogo intercultural y acortó las brechas de discriminación y exclusión en el ejercicio de derechos que afectan a la población por razones culturales y étnicas.


IN THE NEWS


UN and Ecuador widen plan to save Yasuní forest in Amazon

UNDP launches initiative to accept donations of all sizes to its trust fund to preserve one of the world's most bio-diverse areas.

view


STORIES


Ecuadorian students learn about Water and Life

The MDG-F is raising awareness among students in rural farming communities about the importance of caring for the environment, especially water.

view

Bridging racial barriers with words

Black, indigenous and mestiza women writers from across Latin America gather at an MDG-F-supported symposium to give a voice to "invisible" people.

view

The Recyclers of Orellana, safeguarding the environment and building livelihoods

The MDG-F is to helping to promote recycling and create jobs in Ecuador’s Amazon basin.

view

Endangered turtles find new allies in Ecuador’s Amazon basin

Once a prized local delicacy, Ecuador’s Charapas turtles are being protected through an MDG-F-financed programme to conserve the Yasuní Biosphere Reserve.

view

Winter Solstice and Water Culture

On December 21, 2010, the forum "Winter Solstice and Water Culture" was held in Ecuador. This event is part of the participatory construction of a sector agenda through the "Water Dialogues" a process led by the National Secretariat for Water.

view
more